lördag, maj 14, 2011

Stickat och virkat

Några nya projekt är på gång. Bl.a så har jag tagit fram virknålen för att ge mig på en typ av mormorsrutor. De har funnits i mitt huvud under en längre tid efter att jag blivit inspirerad av en annan bloggare Mias Landliv . Riktigt roligt nu när det blivit flyt i virkningen, men jag ser det som ett långtidsprojekt så därför varvar jag med stickning på sidan om.
Stickningen i mina händer just nu är en Pimpelliese shawl som jag stickar i Soft Silk från BC Garn. Ljust rosa och underbart mjukt och härligt.

1 kommentar:

Mia sa...

Hei Gita! Så hyggelig at du har begynt å hekle bestemor ruter. Jeg beklager jeg er sent ute med å gi deg en forklaring på hvordan jeg har heklet rutene i det siste teppet mitt. Jeg har skrevet en forklaring til deg i det samme kommentarfeltet til innlegget, som du spurte om mønster (Innlegget er datert 3. mai og heter Flowers & bouquets). Håper det er til hjelp. Og lykke til med hekling!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...