onsdag, augusti 10, 2011

Jag har sytt en klänning!

Orginalet till höger
Jag har inte sytt kläder sen barnen var små och då sydde jag enkla plagg i trikå. Har varit sugen att prova att sy något åt mig själv, men inte riktigt kommit till skott. Nu kände jag att det var dax, då jag snart åker på solsemester och saknar något luftigt och lätt att byta med.

Jag har redan en favoritklänning i tunnt linne och i en modell som jag gillar mycket, så jag ritade av den efter bästa förmåga. Sen startade jakten på tyg och det var inte lätt. Det fanns helt enkelt inte något så tunt linne i tygaffärerna där jag bor, så jag fick ta ett tyg som var ganska ok och var i viscose och lite lin. Slutresultatet får ändå godkänt, men nästa gång skall det bli i lintyg för det blir nog en nästa gång.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...